Vårt uteområde

Vi holder til i lokalene ved siden av NIF ved Bergerbanen.

I barnehagen har vi et variert terreng med både naturlig utelekeplass som innbyr til fantasi og kreativitet, ved siden av lekeapparater som husker, dumpe, vippedyr, klatrestativ og en stor sandkasse. Det store uteområdet har mange store eiketrær som gir skygge om sommeren og masse løv å leke i om høsten! Vi er heldige med umiddelbar nærhet til skogen og Bergerbanen. Dette gjør at vi er mye ute, hele året.

Vi har over tyve turplasser i nærområdet som byr på varierte opplevelser på turdagene.

Om vinteren går det skiløype av kunstsnø ved siden av barnehagen. De barna som ønsker det kan gå på ski hver dag.

Om sommeren kan barna ha med seg sykler og sykle hver dag. Innimellom sykler vi rundt Bergerbanen